Carmens tussenjaar

Week 2 in Barcelona

Hola,

mijn derde week in Barcelona is begonnen. De tweede week was de zwaarste week tot nu toe voor mij. Ondanks ik niet zo lekker in mijn vel zat, heb ik genoeg leuke dingen gedaan waar ik jullie graag meer over vertel.

Lunes 1 de abril

Vandaag ben ik gaan shoppen in het centrum. Daarna heb ik de kinderen opgehaald en ben ik met ze naar het park gegaan. Elke maandag, donderdag en vrijdag ga ik met ze naar het park van 17:00 tot 18:30. Een vriendin van mijn oppaskindjes gaat ook die dagen met haar moeder naar het park. Op sommige dagen komt er nog een vriendje van hen met zijn oppas naar het park. Het is leuk om dan samen met de moeders te kletsen. Ik leer hen een beetje Engels en zij leren mij Spaans.

Martes 2 de abril

Ook vandaag ben ik weer gaan shoppen in het centrum. Ik merk dat ik niet zo veel kleren heb meegenomen, dus die moet ik nu gaan kopen. Ook was ik aan het kijken voor een cadeau voor de kinderen, want ze zijn 11 april jarig. Ze worden dan 6.

Miércoles 3 de abril

Het weer was vandaag niet zo heel goed. April is de maand van de regen hier. Ik ben dus maar thuis gebleven.

Jueves 4 de abril

Vandaag heb ik met een Australische Au Pair afgesproken. Terwijl ik op haar wachtte was ik op een plein foto's aan het maken. Er kwam toen een vrouwelijke clown naar me toe gelopen en vroeg of ze met me een selfie mocht maken met mijn telefoon. Ik dacht wat is er mis met een selfie, dus ik zei ja. Daarna pakte ze mijn telefoon en begon foto's van mij te maken. Ze zei hoe ik moest poseren en maakte foto's van verschillende kanten. Eerst liet ze me de foto's zien en daarna vroeg ze me om geld. Natuurlijk... hoe kon ik hier nou intrappen. Ik vroeg me altijd al af wat die verkleedde mensen deden. Ik heb haar maar €1,50 gegeven. Daarna kwam er nog een mannelijke clown naar me toe die vroeg of ik een selfie met hem wilde maken. Ik zei nee. Hij bleef maar aandringen. Ik heb gezegd dat ik best een foto wilde maken, maar dat ik geen geld zou geven. We hebben een selfie gemaakt en hij is toen weg gegaan. Hier trap ik niet meer in. De Au Pair heb ik leren kennen via een facebookgroep voor Au Pairs. Ze is hier 1 week langer dan mij en past op 3 kinderen. Ze is geen Au Pair in Barcelona, maar in Malgrat de Mar. Dat is ongeveer 1 uur en 15 minuten met de trein van hier. We zijn in het centrum gaan lunchen. Het was heel gezellig. Volgende week of de week erna gaan we samen naar Park Guëll en ook ga ik haar eens bezoeken in Malgrat de Mar.

Viernes 5 de abril

En ja hoor... vandaag ben ik weer gaan shoppen. 's Avonds eten de kinderen en ouders niet thuis. De kinderen eten bij een vriendje en blijven daar slapen en de ouders zijn gaan uiteten met andere mensen. Ik heb thuis lekker pizza gegeten en een film gekeken. Later in de avond heb ik samen met een Deense Au Pair een drankje gedaan. Ik had haar vorige week zaterdag bij de rooftopparty al gezien, maar niet gesproken. We konden het niet te laat maken, want op vrijdag rijden de metro's tot 02:00. Het was wel heel gezellig.

Sábado 6 de abril

Het gastgezin woont in een kilometerlange straat. Vandaag was die straat omgetoverd in een kilometerlange markt. Daar ben ik overheen gelopen. Er waren mensen die zongen, een modeshow, verschillende kraampjes en nog veel meer. 's Middags heb ik met de kinderen gespeeld terwijl de ouders een siësta hielden. In de avond ben ik samen met het Deense meisje van gisteren en een Duitse Au Pair die ik ook bij de rooftopparty heb gezien, maar niet gesproken gaan uiteten in het centrum. Daarna zijn we samen met andere Au Pairs bij iemand thuis gaan indrinken voordat we op stap gingen. Sommige Au Pairs kende ik al en sommige niet. We zijn in het plaatsje Otto naar een club gegaan. Het was een grote club met verschillende soorten muziek op iedere verdieping. Het was een geslaagde avond.

Domingo 7 de abril

In de vroege middag heb ik samen met 2 Au Pairs afgesproken. 1 meisje komt uit Zweden en de andere uit Finland. Ik kende ze allebei nog niet. We zijn eerst gaan lunchen in het centrum en daarna zijn we richting het strand gaan lopen en hebben daar een ijsje gegeten. Het was heel gezellig. Ik zal vaker met ze gaan afspreken. 's Avonds heb ik net zoals vorige week een gesprek gehad om te praten over hoe de week is gegaan. Zoals ik al zei was deze week heel zwaar voor me. Dit komt ook een beetje door heimwee. Het is heel lastig om je bij een ander gezin te voegen. Al helemaal bij een gezin dat een andere taal spreekt en anders leeft. Hier eten ze veel met lunch en weinig bij het avondeten. Dit is wennen voor mij. 's Avonds had ik vaak nog honger omdat ik in de middag gewoon brood at zoals in Nederland en dan ook weinig at bij het avondeten. Ook ben ik heel stil, omdat ik niet altijd kan meepraten als ze een gesprek voeren in het Spaans. Ik wil graag meepraten, maar dat kan ik niet. Dit is echt heel irritant! Gelukkig hebben we een goed gesprek gehad en gaat de derde week tot nu toe beter. Vanaf 23 april ga ik elke dinsdag en donderdag 2 uurtjes Spaanse les volgen en ik hoop dat ik dan meer met het gezin kan praten.

Foto's van dit verhaal vind je in de fotoserie :)

Reacties

Reacties

Mama

Fijn om te lezen, dat je meer leuke dingen gaat ondernemen en iets meer went. Het komt goed lieverd. Heb vertrouwen in jezelf.

X mama

Elvira

Gellukig gaat het nu beter! Ben benieuwd naar de taalschool! Dikke kus. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active