Carmens tussenjaar

Week 3 in Barcelona

Ik ben al bijna een maand in Barcelona. De tijd gaat heel snel hier. Deze week heb ik o.a. de verjaardag van de kinderen gevierd en ben ik naar een rock concert geweest.

Lunes 8 de abril

Vandaag werd ik met een iets beter gevoel wakker, omdat ik afgelopen zondag een goed gesprek heb gehad met de ouders. ’s Morgens en ’s middags ben ik naar de Ramblas gegaan om te winkelen. Toen ik terug kwam hadden de ouders een mandje met chocolaatjes en snoepjes op mijn bureau gezet. Dit was een lief gebaar van ze! Bij het avondeten hadden ze ook nog wat extra gekookt, zodat ik nog wat meer kon opscheppen als ik dat wilde. Toen de kinderen in bed lagen, heb ik mijn Spaanse aantekeningen die ik in Málaga heb gemaakt nog eens doorgenomen, want morgen om 10:30 heb ik een afspraak bij een taalschool. Mijn Spaans niveau wordt getest, want er worden geen lessen aan beginners gegeven. Ik moet dus bewijzen dat ik al een beetje Spaans kan praten.

Martes 9 de abril

De test ging beter dan verwacht. Ik kon bijna alles verstaan en beantwoorden. Ik had een gesprekje met een lerares. Ze vroeg me dingen zoals: waar kom je vandaan, wat wil je leren, wat doe je hier in Barcelona, etc. Ook moest ik 2 sms’jes voorlezen en dan moest ik zeggen wat erin gezegd werd en wie het had geschreven bijvoorbeeld. Zoals ik in de vorige blog al zei, begin ik vanaf 23 april de lessen te volgen.

Miércoles 10 de abril

Vandaag heb ik niet heel veel gedaan. Ik heb een beetje over de Ramblas gelopen. Als ik niks op de planning heb staan en niet weet wat ik moet doen ga ik meestal hierheen.

Jueves 11 de abril

Vandaag zijn de kinderen jarig! Ze zijn 6 geworden. De vader bleef vandaag thuis en de moeder stopte een uurtje eerder met werken om alles voor te bereiden voor de verjaardag. Ook ik ben thuis gebleven om eventueel de vader te helpen. Om 16:00 zijn de vader, moeder en ik naar de bestemming gegaan waar het feest werd gehouden. Het was nog geen minuut van huis lopen. We hebben toen alles klaargezet en versierd. Om 17:00 ben ik samen met de vader de kinderen gaan halen. We zijn vanuit school samen met andere kinderen en ouders naar het feest gelopen. Het feest werd in een soort grote kamer gehouden waar een binnenspeeltuin, voetbalveld, tv, kleurplaten en nog veel meer was. Het was erg leuk om de kinderen te zien genieten. Er waren ongeveer 25 kinderen… Het was echt super druk, maar wel heel gezellig. Het feest duurde tot ongeveer 20:00. Thuis heb ik de cadeautjes die ik voor de kinderen heb gekocht aan ze gegeven. Ik had voor de jongen een blauwe pinguïn knuffel gekocht en voor het meisje een roze. Ook had ik een kaart voor ze geschreven. Ze waren erg blij met de cadeaus. In de fotoserie zie je hoe de kaarten en knuffels eruit zien.

Viernes 12 de abril

Vandaag is de laatste schooldag voor de kinderen voordat ze een week vakantie hebben i.v.m. Pasen. Dat betekent dat ik volgende week elke dag, bijna de hele dag met de kinderen ben. Ik ben benieuwd hoe dit me af gaat… In de middag heb ik samen met een Australische au pair afgesproken die ik eerder heb ontmoet. We hebben bij een restaurant in de buurt van het strand gegeten. Het was heerlijk weer, dus we zaten lekker in het zonnetje. Samen met de ouders ben ik de kinderen van school gaan halen. We hebben eerst ergens gelunched met andere ouders en kinderen en daarna zijn we met z’n allen naar een theater gegaan waar een clown voorstelling werd gehouden. Het was een leuke show.

Sábado 13 de abril

Van 11:00 tot 13:00 ongeveer ben ik samen met de ouders en de kinderen gaan wandelen in de bergen. We kwamen langs verschillende parken waar de kinderen konden spelen. Er was zelfs een treintje waar je in kon stappen en dan rij je een stukje rond door de bergen. De trein is alleen op zondagen open, dus we komen een andere keer terug. Het was echt heel mooi! ’s Avonds ben ik samen met Deense, Duitse en Australische vriendinnen gaan uiteten. We hebben bij een verrukkelijk hamburger restaurant gegeten. Daarna hebben we in een bar een paar drankjes gedaan en zijn toen op stap geweest. Alle clubs hebben tot 01:30 gratis entree. Helaas kwamen wij later aan en moesten we dus €20 per persoon betalen om binnen te komen. Dit is erg veel, maar was het zeker waard. Er werden ook een paar Nederlandse liedjes gespeeld. Het was echt een mega grote club. Het was weer een geslaagd dagje stappen.

Domingo 14 de abril

Van 11:00 tot 14:00 ongeveer ben ik samen met de ouders en kinderen naar een rock concert voor kinderen geweest. De kinderen konden zich laten schminken en een neptattoo krijgen. In het begin traden er een paar kinderen van een muziekschool op. Daarna was er een echte band die liedjes van Queen speelde. Dit concert was niet alleen leuk voor jongeren, maar ook voor ouderen!

Foto's van dit verhaal vind je in de fotoserie :)

Reacties

Reacties

Pap

Hola! Mooi geschreven! Ik denk dat de eerste maand het moeilijkst is voor je dus nog een week ertegenaan en de rest gaat dan vanzelf. Probeer zoveel mogelijk te bezichtigen met de familie en ook zelf met vriendinnen. Ook Valencia is voor een of twee dagen de moeite waard en ook zijn er genoeg andere mooie plaatsen in de buurt. Laat je informeren! Groetjes van pap xxx

Elvira

Leuk! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active