Carmens tussenjaar

De eerste dagen in Málaga

Hola,

Inmiddels zit ik al een paar dagen in Málaga en heb ik al 2 lessen Spaans erop zitten. Ik heb het erg druk gehad en het was erg wennen, maar vandaag heb ik eindelijk tijd om even aan mijn blog te werken.

Domingo 06-01-2019 (zondag):

Om 07:30 had ik mijn vlucht. Ik was erg bang om alleen te vliegen, maar gelukkig waren mijn moeder, vader, stiefvader, zusje, schoonbroertje, oma, opa, tante, oom en neefje (sí, een heleboel) er om me te steunen. Ondanks de vliegangst heb ik een goede vlucht gehad. Op het vliegveld in Málaga stond een taxichauffeur met een bordje met mijn naam erop te wachten. Samen met een Frans meisje, een Braziliaanse jongen en een Braziliaans meisje werden we naar ons verblijf gebracht. Ik verblijf 7 weken in een appartement die tegenover de taalschool ligt. De andere meisjes en jongen verblijven in een gastgezin. Mijn kamergenoot Felix (18) was ook pas aangekomen bij het appartement. Felix is hier 4 weken en als hij de Spaanse taal voor zijn gevoel dan nog niet goed genoeg beheerst 6 weken. We hebben eerst in mijn kamer gekletst, daarna zijn we 2 uurtjes gaan slapen en om 16:00 zijn we samen de stad in gegaan en zijn we ’s avonds gaan uiteten. Om 21:00 lag ik al in bed, want maandag om 08:00 hadden we al onze eerste les (dachten we…).

Lunes 07-01-2019 (maandag):

Om 07:00 ging de wekker en om 08:00 stonden Felix en ik samen met de Braziliaanse jongen die ik op het vliegveld had ontmoet voor de taalschool. Een paar keer aangeklopt en ook proberen te bereiken via de telefoon, maar geen reactie. Blijkbaar vieren de Spanjaarden niet alleen zondag, maar ook maandag 3 koningen en daarom was de taalschool dicht. Ik ben toen terug naar mijn kamer gegaan en heb nog wat geslapen. In de middag heb ik de stad een beetje verkend. Overal zie je mensen op elektrische steppen rondrijden. Dat ziet er wel grappig uit en ik wil dit ook eens proberen. ’s Avonds had Felix een Nederlandse jongen in het appartement ontmoet. Max is hier 9 weken om een bepaald niveau Spaans te halen dat hij nodig heeft voor zijn studie later. Max, Felix en ik hebben toen met z’n drieën pizza gegeten in het appartement. Ook vandaag was ik vroeg naar bed gegaan, want dinsdag hadden we dan echt onze eerste les.

Martes 08-01-2019 (dinsdag):

Om 08:00 moesten we ons melden bij de taalschool. Ik had eerst een klein interview met een leraar om mijn Spaans te testen. Ik kreeg niveau A1. Dat is het laagste niveau, maar ik hoop dat ik A2 ga bereiken. Na het interview moest ik een kleine toets maken met meerkeuze vragen, maar de leraar zei: ‘’als je uiteindelijk alleen maar aan het gokken bent, moet je het niet eens proberen’’, dus dat heb ik ook niet gedaan. Ik had 4 vragen ingevuld van de 2 blaadjes vol met vragen en dat zei al genoeg. Nu zit ik dus in een A1 klas samen met 3 andere Nederlandse jongens: Felix, Max en Coen. Dit is heel toevallig, want normaal proberen ze het juist een beetje te mixen. Ik heb les van 09:00 tot 14:00 met een pauze van 10:50 tot 11:10. Tijdens de pauze mochten we 3 soorten Spaanse driekoningentaarten proeven. De taarten hadden een chocoladevulling, vanillevulling en een combinatie van die twee. Ik heb les van 3 verschillende leraressen waarvan er 2 ook een beetje Engels kunnen. Ondanks dat 1 lerares geen Engels kan begrijp ik haar wel redelijk. We werken soms een beetje met handen, voeten en tekeningen, maar uiteindelijk begrijpen we elkaar. Wat wel grappig is, is dat iedereen hier denkt dat ik Spaans ben vanwege mijn Spaanse naam, maar helaas. Na school is Felix van kamer gewisseld, omdat hij graag een kamer met uitzicht op straat wilde. Dus op dit moment heb ik geen kamergenoot, maar ik weet niet voor hoelang. 15:00 heb ik samen met het Braziliaanse meisje die ik op het vliegveld heb ontmoet en een Duits meisje die ik van de taalschool ken een rondleiding gekregen door de Alcazaba fortress & Roman theatre. De gids kon geen Engels, dus het Braziliaanse meisje heeft alles wat de gids in het Spaans zei naar het Engels vertaald voor het Duitse meisje en mij. Het was erg mooi en interessant! Foto's hiervan zijn te vinden in de fotoserie ''Málaga''.

Miercoles 09-01-2019 (woensdag):

Vandaag zit mijn tweede les Spaans erop. Het was weer een leuke, leerzame les. Tot nu toe heb ik al veel geleerd. Ook vandaag heb ik huiswerk gekregen. Als ik van iedere lerares een beetje huiswerk krijg, loopt het wel op, maar gelukkig zijn het makkelijke opdrachten en zal ik genoeg vrije tijd hebben. Op dit moment is het 16:00 en zit ik aan de haven op een bankje in de zon aan mijn blog te werken. Het is 20 graden. Hier kan ik wel aan wennen

Goed nieuws:

Ik heb een mailtje gekregen met een mogelijk gastgezin waar ik als au pair kan gaan werken. Ik heb het mailtje nog niet goed gelezen, want alle informatie over het gastgezin was in het Spaans. Wat ik wel heb begrepen is dat het om een gezin gaat met 2 kinderen. Een moeder van 34, een vader van 40, een jonger meisje (ik denk 3 jaar) en een jongen (ik denk 7/8 jaar). Straks ga ik alles proberen te vertalen en dan hoop ik jullie meer te kunnen vertellen.


Reacties

Reacties

Elvira

Leuke blog!!

Monique

Leuk om je blog te lezen. Veel succes en vooral plezier

Kaasbaas

Klinkt tot nu toe super leuk wat je allemaal gedaan hebt hou het lekker vol(le melk voor jonge kaas)

Heidi Kessen

Hola Carmen,
Ik lees je blog met veel aandacht en plezier! Fijn dat je het naar je zin hebt! Ik mis je, maar het verzacht wel om alle leuks en goeds te lezen.
Hvj x mams.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active