Carmens tussenjaar

Week 3 in Málaga

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. De tijd gaat zo snel dat ik dat soms vergeet. Inmiddels heb ik 3 weken in Málaga erop zitten. Ook deze week heb ik weer goed nieuws gekregen van Travel Active. Ik heb namelijk niet 1, maar 2 nieuwe mogelijke gastgezinnen. Het ene gastgezin bestaat uit een moeder en vader met een tweeling. De jongen en het meisje zijn 5 jaar oud en komen uit Ethiopië, maar de ouders zijn Spaans. Ook hebben ze huisdieren, namelijk 2 katten. Het gezin woont in Barcelona. Het andere gastgezin bestaat uit een moeder en vader met 4 kinderen (ja 4...). Een jongen (Diego) van 10, een meisje (Tana) van 5, een jongen (Rodrigo) van 3 en nog een meisje (Camino) van 9 maanden. De oudste 3 kinderen gaan allemaal van 09:00 tot 16:30 naar school, dus in de middagen ben ik alleen met de baby. Ondanks dat 4 kinderen heel erg veel en waarschijnlijk ook pittig is, lijkt het me wel heel leuk en gezellig om er te werken. Ik heb beide gezinnen gister een appje gestuurd en nu is het wachten op een antwoord. Ik hou jullie hierover op de hoogte.

Vanaf vorige week ben ik begonnen met joggen. Dit doe ik een paar keer per week. In Nederland vind ik dit heel saai om te doen, maar hier in Málaga is het dat absoluut niet. Op sommige plekken langs het strand hebben ze zelfs fitnessapparaten.

Zondag 20 januari heb ik samen met Carol door Málaga gelopen. We gingen eerst naar een uitkijkpunt in de buurt van de Alcazaba. Vanaf hier kon je over een groot gedeelte van Málaga uitkijken. Dit was echt super mooi! Ook kon je zo in de stierenarena kijken, maar daar worden momenteel geen stierengevechten gehouden. Hierna zijn we naar het voetbalstadium van Málaga gegaan. Deze was gesloten, maar ik was erg benieuwd wat de entree was. Ik hoop een keer naar een voetbalwedstrijd te kunnen. Later op de dag ben ik met Carol gaan lunchen. Ik kon mijn eigen broodje samenstellen en dat is voor zo'n lastige eter als ik perfect! Ik kon kiezen welke soort kip ik wilde en dan kon ik ook kiezen wat voor een groenten, kaas en saus, etc ik erop wilde. Het was heel lekker. Dit is zeker een van mijn favoriete restaurantjes. Toen we het restaurant uitliepen, voelde ik me opeens helemaal niet lekker. Ik had al een paar dagen af en toe hoofdpijn of een beetje buikpijn, maar de volgende dag had ik ook koorts. Woensdag ben ik naar de dokter gegaan en heb ik 4 soorten medicijnen gekregen. Hierdoor voel ik me gelukkig stukken beter.

Maandag 21 januari had ik weer school van 09:00 tot 14:00. We hebben er weer 2 nieuwe klasgenoten bij. Een oudere vrouw (Susie) van Ierland en een Nederlands meisje (Aimee) van 24. In de middag heb ik samen met Max en Coen langs de haven en het strand gelopen. We hebben ook nog een drankje gedaan aan het strand. 's Avonds ben ik samen met Aimee, Max, Coen en Felix gaan uiteten. Het eten was heel erg lekker. Bij de restaurants hier vragen ze ook geld voor het servies dat je gebruikt. Na het eten hebben we nog een drankje gedaan bij een cocktail bar.

Dinsdag 22 januari ben ik na school samen met Coen gaan shoppen.

Woensdag 23 januari ben ik ziek thuisgebleven. In de middag ben ik samen met Max naar de dokter gegaan. Hier heb ik dik 3 uur gezeten, omdat ik geen Europese zorgpas had en ze me dus niet konden helpen. Mijn moeder is aan het begin van het jaar veranderd van verzekering. Bij de ene verzekering had je geen Europese zorgpas nodig, maar was de gewone pas ook in het buitenland geldig. Wij dachten dat dit pasje ook gewoon in het buitenland geldig is, maar dat was dus niet zo. Ik had echt een Europese zorgpas nodig. Ik heb heel lang met iemand van de verzekering gebeld en gelukkig kon zij Spaans en toen heeft ze alles aan de receptiemevrouw uitgelegd. Hierdoor heb ik na een paar uur eindelijk een dokter kunnen spreken en heb ik medicijnen voor mijn klachten gekregen.

Donderdag 24 januari ben ik weer naar school gegaan, omdat ik anders bang was dat ik te veel zou missen. De rest van de dag heb ik wel in bed gelegen in de hoop dat ik me vrijdag beter zou voelen.

Vrijdag 25 januari voelde ik me al iets beter. Ik ben in de middag lekker gaan lunchen met Aimee, Max, Coen en Felix bij hetzelfde restaurantje aan het strand, want het was 23 graden. Ik had garnalen in knoflook en frieten besteld. Dit was super lekker! 's Avonds zijn we met z'n allen op stap gegaan.

Zaterdag 26 januari zijn Aimee, Max, Coen en ik gaan lunchen bij een restaurant aan de haven. Daarna hebben we nog langs de haven en het strand gelopen. 's Avonds heb ik met 2 andere Nederlanders afgesproken die ik via een Málaga facebookgroep ken. Ook met hen was het gezellig!

Zondag 27 januari was het weer een hele warme dag en besloot ik om naar het strand te gaan. Onderweg naar het strand zag ik op verschillende plaatsen kraampjes staan met sieraden, kleren, eten en nog meer. Het leek op een soort braderie. Bij Plaza de la Merced, de haven en het strand ben ik dus ook nog langs de kraampjes gelopen.

Morgen is het alweer maandag. Ik ben benieuwd of ik weer nieuwe klasgenoten krijg.

Ook deze week heb ik weer foto's en video's gemaakt die je kunt bekijken in de fotoserie.





Reacties

Reacties

Ruben

Sowww lekker gegeten lees ik ! Wat een prachtig weer heb je daar! Blij dat je je weer beter voelt. Goed drinken (vooral water) en gezond eten. Heb je zelf ook nog gekookt? Leuk om te horen dat je snel vrienden leert kennen. Succes met de gesprekken met de gezinnen. Groetjes en dikke poen, Pap

Elvira

Super leuk! Boffen met het weer vergeleken met Nederland!?

Kaasbaas

Zo he klinkt gezellig. En al dat lekkere eten jaloers! Maar geniet er van en denk aan de levens spreuk van deze generatie #YOLO #TREATYOURSELF #NOTEANOSHADE

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active