Carmens tussenjaar

Welkom, dit is mijn verhaal

Hallo, welkom op mijn reisblog!

Ik ben Carmen Philippen en ik ben 17 jaar oud. Dit jaar heb ik mijn havo diploma behaald. Het was de bedoeling dat ik na de middelbare school meteen zou gaan studeren, maar omdat ik niet wist welke opleiding ik wilde volgen heb ik besloten om een tussenjaar te nemen. In dat tussenjaar wil ik niet alleen maar werken, thuis zitten, en kijken welke opleiding ik volgend jaar ga volgen. Ik wil graag op avontuur gaan, herinneringen maken en iets leren. Daarom heb ik besloten om een deel van mijn tussenjaar in Spanje te spenderen.

Mijn plan is om in januari en februari een taalreis te volgen via Travel Active. Ik verblijf dan 7 weken lang in een appartement in Malaga. Ondertussen ga ik naar een Spaanse taalschool waar ik Spaans ga leren. In maart ben ik weer in Nederland om carnaval en mijn 18e verjaardag te vieren. Als ik 18 ben geworden, wil ik graag tot eind juli als Au Pair in Valencia gaan werken. Daarna vlieg ik terug naar Nederland en duurt het niet lang meer voordat de scholen weer beginnen en ik dus kan beginnen met mijn opleiding.

Bijna elk jaar ga ik op vakantie in Spanje. En elk jaar opnieuw kan ik dan niet communiceren met de Spanjaarden, hoewel ik dat wel graag zou willen. Dat is waarom ik ervoor heb gekozen om een taalreis te gaan volgen. Ik hoop dat ik na de taalreis een beetje Spaans kan spreken en als dat zo is, zou ik dat graag in de praktijk willen toepassen. Dat is waarom ik als Au Pair in Valencia wil gaan werken. Een andere rede waarom ik als Au Pair in Spanje wil gaan werken, is omdat ik ook meer over de Spaanse cultuur wil leren.

Om je op de hoogte te houden van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis heb ik deze weblog gecreëerd. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Carmen Philippen

Reacties

Reacties

Elvira

Erg leuk! Ik reis mee ✈️

Jasper

Whoop Whoop, t ga je goed Car! ??

Anoniempje

Wauw wat een avontuur ga jij beleven, ik hoop voor je dat je er veel van gaat genieten en leren!

Lucy

Heel veel succes carmen !

Daphne

Hola niña hermosa, ¡será una aventura muy emocionante en la soleada España! Disfrútalo entonces nosotros disfrutamos contigo!
xxx

Paul

Hey uitvliegertje heelveel positieve avontuurlijke ervaringen verzamelen, welke leerzame wijsheden mee brengen op je pad(en).
De heelveel succes ?

Heidi Kessen

Lieve Carmen heel veel succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active