Carmens tussenjaar

Het gastgezin van Paiporta

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst contact gehad met de moeder van het gastgezin dat mij graag als hun au pair wilde. We hadden die dag alleen een beetje geappt. Isa (de moeder) stelde voor om dinsdag te skypen. Om meteen de volgende dag na ons eerste contact te skypen, vond ik heel erg spannend! We zouden rond 21:30 skypen. Van te voren had ik een paar vragen opgeschreven die ik graag wilde stellen, zoals:

  • What will my daily life be like in this family?
  • What do you expect from me?
  • What do you do in the weekends?
  • Are you going to the church every sunday? (aangezien ze gelovig zijn)
  • How do you live healthy? Do you follow a special diet?
  • Is it a problem that I can't drive?
  • Where do you live? Are there any shops or supermarkets near? Is there a beach? (aangezien ik geen rijbewijs heb)
  • Is there anything I need to know about the children?
  • How many au pairs have you had?
  • What makes an au pair a good au pair to you?

Tijdens het skypegesprek heb ik vooral met de huidige au pair gepraat, omdat Isa amper Engels spreekt en ik bijna geen Spaans. De huidige au pair was een Frans meisje. Ze was de tweede au pair die het gastgezin tot nu toe heeft gehad. Ik vond het wel fijn dat de au pair ook erbij was, want zo kon ik haar ook vragen stellen over haar ervaringen in het gezin en kon ik de band tussen Isa en haar zien. Het skypegesprek duurde ongeveer 20 minuten. Ondanks dat de moeder heel aardig over kwam en het me een leuk gezin lijkt, heb ik het gezin uiteindelijk toch afgewezen. Om als au pair te werken, moet je 18 zijn en dat word ik pas 16 maart. Het gezin zou me het liefst nadat mijn taalreis er in Málaga opzit meteen willen ontvangen. In principe zou dat kunnen, zolang in mijn ''contract'' staat dat ik vanaf 16 maart in dienst ben. Als ik dus besluit om eerder te gaan werken, is dat mijn eigen keuze. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Mijn plan was om eerst nog naar huis te gaan en er carnaval en mijn 18e verjaardag te vieren en dat wil ik ook gewoon doen, anders gaat het iets te snel voor mij. Aangezien de datum van aankomst en werken als au pair van het gastgezin en mij verschillen, heb ik dit gezin afgewezen. Nu is het wachten op een ander mogelijk gastgezin.

Reacties

Reacties

Jeanne

Het doet ons goed te horen dat je het goed aan kunt .je heb een hele grote stap genomen. Doe zelf wat het beste vind. Succes verder .Gr Jeanne en Nico

Elvira

Goede keuze!

Mama

Hoi Carmen,

Zo te zien heb je t erg naar je zin in Malaga. Veel succes met de taalcursus en tot ziens, mis je x mama.

Kaasbaas

Gezellig carnavallen kan je niet missen nee. Maar komt vast wel op zijn pootjes terecht. Wel goed dat je het er tenminste met het gezin er over gehad hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active