Carmens tussenjaar

De eerste week zit erop

Hola,

Mijn eerste week in Málaga zit erop. Het is ontzettend snel gegaan en ik heb het nog steeds erg naar mijn zin.

Inmiddels heb ik meer informatie over het gastgezin gekregen. De moeder heet Isa en is 34 jaar. De vader heet Juan en is 40 jaar. Samen hebben ze een zoon genaamd Toni van 8 jaar en een dochter genaamd Valentina van 2 jaar. Ook hebben ze huisdieren, namelijk 1 vogel en 1 schildpad. Ik vind het erg leuk dat het gezin huisdieren heeft. Ze wonen in Paiporta, dat is een dorp 10-15 minuten met de metro van Valencia. Het gezin doet veel aan sport en probeert gezond te leven en te eten. Wat de ouders belangrijk vinden, is dat ik de kinderen Engels leer. Dit vind ik erg leuk, want later wil ik misschien ook les geven in een taal.

Jueves 10-01-2019 (donderdag):

Van 09:00 tot 14:00 had ik zoals gewoonlijk les. In de middag heb ik met een Italiaanse jongen afgesproken. We zijn samen naar een toeristisch plekje in Málaga gegaan, namelijk waar het logo van Malagueta in steen op het strand staat. Het was erg grappig om datgene wat ik vaak op foto’s heb gezien, nu in het echt te zien. Daarna ben ik thuis gaan eten en heb ik ’s avonds met dezelfde jongen ergens een drankje gedaan.

Viernes 11-01-2019 (vrijdag):

Van 09:00 tot 14:00 had ik weer les. In de middag heb ik niet heel veel gedaan, omdat ik nog moe was van de dag ervoor. ’s Avonds heb ik quisadilla’s gemaakt. Dit is een Mexicaans gerecht en het was erg lekker. Rond 11 uur ben ik samen met Max en Coen de stad in gegaan. We hebben bij 3 verschillende bars een drankje gedaan. Over iedere bar schreven we een recensie in onze notities, zodat we de volgende keer weten waar we beter wel en niet naartoe kunnen gaan. We hebben onder andere iets gedronken bij the Smallest Irish Pub in the World. Je kon hier alleen buiten op een terras zitten. Er waren hier heel veel Nederlanders. Nadat we op verschillende plekjes wat gedronken hadden, is Coen naar huis gegaan en zijn Max en ik verder gaan feesten in een disco. Hier woon ik op mezelf en maak ik mijn eigen regels en daar heb ik dus ook gebruik van gemaakt . Om 05:00 waren we thuis. Het was een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar.

Sabado 12-01-2019 (zaterdag):

WEEKEND! Ook vandaag heb ik niet veel gedaan…

Domingo 13-01-2019 (zondag):

Vandaag werd het tijd om er weer eens tussenuit te gaan. Ik ben samen met Carol (het Braziliaanse meisje die ik eerder heb genoemd) en haar 3 kamergenoten naar de kathedraal van Málaga gegaan. Ik was vergeten dat mensen op zondag naar de kerk gaan en er een mist wordt gehouden, dus we hebben maar een deel van de kathedraal kunnen zien. Op een andere dag wil ik de rest ook gaan bekijken. We zijn ook naar Mueseo of Glass and Crystal gegaan. Een rijke man woont hier en van zijn glascollectie heeft hij een museum gemaakt. De man zelf gaf ook de rondleiding. ’s Middags ben ik met Max gaan lunchen. Het was erg gezellig en lekker. In de avond heb ik alles dat ik tot nu toe heb geleerd op school nog eens doorgenomen, want maandag beginnen we aan een nieuw hoofdstuk.

Lunes 14-01-2019 (maandag):

Mijn schoolrooster is niet veranderd. Ik heb nog steeds van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 14:00 les. Zondag zijn er ongeveer 20 nieuwe studenten aangekomen. In mijn klas heb ik 2 klasgenoten erbij gekregen. 1 Nederlandse vrouw en 1 Japanse vrouw. We zitten in een klein klaslokaal en het is erg krap, maar dat is wel gezellig. De eerste en tweede les had ik van dezelfde leraressen als vorige week les, maar het derde uur hadden we een andere lerares. Haar naam is Mar en ze kan een beetje Engels spreken. Ze is super aardig. Een beetje afwisseling van leraressen vind ik wel leuk. Vandaag is Coen mijn nieuwe kamergenoot geworden. Zijn andere kamer was erg klein en hij had niet echt een klik met zijn kamergenoten, daarom wilde hij graag van kamer wisselen. Vandaag is het 21 graden, dus ik besloot om weer aan de haven in de zon aan mijn blog te werken.

Vergeet niet mijn fotoserie te bekijken, want daar heb ik een paar nieuwe foto's aan toegevoegd.

Reacties

Reacties

Elvira

Nice !!

Kaasbaas

Duimpje omhoog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active